Charlotte Perrelli: "Försök att hinna träna något varje dag"

Tvåbarnsmamman och artisten Charlotte Perrellis vändpunkt och träningsmotivation kom när hon inte längre kom i sina gamla kläder efter andra graviditeten. "För det mesta har jag tränat på kvällarna", säger Charlotte Perrelli.

Charlotte Perrelli, vad fick dig att komma igång med träning efter graviditeten?

– Jag insåg att jag inte hade kommit tillbaka till min gamla kropp efter graviditeten med Alessio, och jag hade några kilo kvar att tappa. Mitt mål var att komma i mina gamla kläder, det blev en bra motivation och sporre, säger Charlotte Perrelli.



Hur gjorde du för att få till det med träning och små barn?


– För det mesta har jag tränat på kvällarna hemma när barnen har somnat. Jag har helt enkelt rullat ut yogamattan och kört!

Vad var svårast, tycker du?

–  Det var jobbigt och mest motigt när jag var som tröttast på grund av  att barnen varit uppe på nätterna samtidigt som jag jobbade mycket. Mitt  sätt att lösa det var att helt enkelt bestämma mig för att lyckas och  aldrig ge upp. Jag hade min personliga tränare Jesper Björck som  hjälpte mig med ett hemmaträningsprogram. Det var ett stöd också att ha  ett schema att följa när jag var trött. Att inte tänka så mycket och  bara göra och vara disciplinerad. Jag tror att nyckeln är att vara envis  och hålla fast vid sitt mål och bara genomföra, inte tänka för mycket.

Hur  har du gjort med sömn kontra träning? Det kan ju vara svårt att palla  att gå upp och träna tidigt om man har varit uppe på natten med en  bebis?

– Det är ju lite upp till var och en hur man vill göra, och jag har valt att inte träna på morgonen just av det skälet.

Hur har du ändrat dina livsvanor?

–  Jag försöker äta så hälsosamt jag bara kan. Men jag har alltid försökt  vara noggrann med maten eftersom det är extremt viktigt för träningen,  vissa dagar behöver man ju till exempel mer kolhydrater på grund av  träningen.

Hur gör man för att komma över motståndet och börja träna?

–  Det är också ett personligt val. Du måste vilja till hundra procent och  bestämma dig! Jag tror det är jätteviktigt att motivationen kommer  inifrån en själv och att man verkligen ger träningen en ärlig chans och  inte ger upp när det känns motigt efter ett par veckor.

Vad är ditt bästa kom i form-tips?

– Försök att träna något varje dag, även om du bara hinner eller orkar fem minuter. Håll dina muskler vid liv!

Vad är din bästa hälsogrej i vardagen?

– Varmt te med honung. Gör underverk för både för röst, kropp och själ.

LÄS OCKSÅ:

Charlotte Perrelli: "Jag hoppas få föda en dag när jag är ledig"

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Köp 5 nr av mama - få lyxigt kit från Estelle & Thild. Läs mer