Pappalediga hunkar ska sälja svenskt knäckebröd i USA

I Wasabröds nya reklamfilm "Staying fit, the Swedish way" används pappaledigheten som oväntat säljknep. Kvinnan i reklamen tror knappt sina ögon när hon ser hur heta karlar kan bli av litte pappaledighet (och knäckebröd).

 

 

De svenska yoga-papporna har blivit en snackis, och Huffington Post kallar dem ett starkt argument för längre betald pappaledighet.

I USA rör det sig ofta om maximalt sju dagar, jämfört med upp till 240 i Sverige.

"Vi skickade en man till månen. Vilket slöseri, när vi kunde ha skickat  honom till lekparken som våra svenska systrar gör," säger kvinnan i  reklamen.

Scott Goodson, VD på företaget StrawberryFrog som gjort reklamen, fick idén efter en resa till Sverige, där hans resesällskap påpekade hur många manliga barnvakter det verkade finnas.

– Det naturliga i livet i Sverige, den hälsosamma livsstilen och det nordiska tankesättet är väldigt annorlunda och kul och i många fall inspirerande för amerikanska män och kvinnor, säger Goodson till AdWeek.

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Just nu - 5 nr av mama + solprodukter för bara 199 kr. Köp nu!