Olga Rönnberg visar fem basövningar för mammakroppen

Längtar du efter att känna dig stark och smidig i din kropp igen? Personliga tränaren och mama-bloggaren Olga Rönnberg visar basövningarna som ger dig formen, och orken, tillbaka.

Annonsen laddas.

Olga Rönnberg

Ålder: 39.

Familj: Maken Håkan, 55, barnen Patricia, 20, Vera, 14, Joel, 12, och tvillingarna Emma och Anna, 3.

Bor: Norr om Stockholm.

Gör: Personlig tränare med inriktning på gravida och nyblivna mammor, bloggar på mama.nu.

Aktuell: Som personlig tränare online och med träningsboken ”Träning för nyblivna mammor” som kommer ut i mars.

Bloggadress: blogg.mama.nu/olgas-blogg

Plankans bästa vän, och en av mamas favorittränare, Olga Rönnberg, släpper nu sin efterlängtade träningsbok. Fyra graviditeter och en mängd träningsutbildningar ­senare har Olga mejslat fram sina bästa kom
i form-övningar, anpassade för den nyblivna mamman. Den senaste graviditeten med tvillingarna Emma och Anna, 3, blev det ultimata testet för hennes metoder då hon själv följde träningsschemat. Och som det funkade!
– Jag vill nog säga att jag lyckades med råge. Visserligen var mitt utgångsläge bättre än många andras, men jag har inte gått till ­ytterligheter utan bara noga följt min metod, konstaterar Olga, och kallar boken för sin träningsbibel.

Varsågod, här är ett smakprov på vägen till en starkare och gladare mammavardag.

5 basövningar:

1. Höftlyft

2. Doppa hälen

3. Statiska utfall

4. Armhävningar

5. Stående rodd